
Nasze zobowiązanie do osiągnięcia celu Net Zero do 2045 roku
No navigation available
No navigation available
Zmiany klimatu to najpoważniejsze wyzwanie środowiskowe, przed jakim stoi ludzkość.
Walka z kryzysem klimatycznym i droga ku lepszej przyszłości wymagają od nas wszystkich świadomych decyzji i ambitnych działań na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych (GHG).
Nasza spółka macierzysta, Beiersdorf, jako jedna z nielicznych firm w branży, wyznaczyła sobie cel osiągnięcia neutralności klimatycznej (Net Zero) do 2045 roku – zatwierdzony przez Science Based Targets initiative*.
Oznacza to, że nasz cel Netto Zero jest zgodny z zaleceniami niezależnych naukowców, które mają na celu uniknięcie skutków przekroczenia progu wzrostu globalnej temperatury o 1.5 °C.
W ramach tego zobowiązania dążymy do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o 90% w ujęciu bezwzględnym w całym łańcuchu wartości do 2045 roku.
Aby osiągnąć ten ambitny cel, Beiersdorf już dziś podejmuje konkretne działania – wyznaczając cel pośredni: redukcję emisji gazów cieplarnianych o 50% do 2032 roku (w porównaniu do roku bazowego 2018).
Przykłady działań, dzięki którym zmniejszamy nasz ślad środowiskowy, są tak różnorodne, jak nasze produkty i formuły.
Najczęściej zwiększamy udział składników i materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł lub zmieniamy pochodzenie surowca na takie, które wiąże się z mniejszym wpływem na środowisko.
Redukujemy również wagę opakowań oraz stosujemy materiały pochodzące z recyklingu lub źródeł odnawialnych, by jeszcze bardziej ograniczyć ich wpływ na planetę.
Wszystkie nasze formuły kosmetyczne są w 100% wolne od mikroplastiku (zgodnie z definicją UNEP), dzięki czemu są łagodne nie tylko dla skóry, ale również dla środowiska.
Nasze przezroczyste butelki powstają w nawet 98% z tworzywa PET z recyklingu (nie licząc etykiety i zakrętki), co pozwala zredukować emisję CO₂e związaną z opakowaniem o 16% (w porównaniu do butelki 400 ml z pierwotnego PET-u).
Nasze opakowania uzupełniające 400 ml zużywają o 65% mniej plastiku (w porównaniu do standardowych butelek 400 ml), co pozwala ograniczyć emisję CO₂e związaną z opakowaniem o 52% (porównanie opakowania z folii PP 400 ml do butelki z recyklingowanego PET 400 ml).
Nowe wkłady Hyaluron-Filler do naszych słoiczków redukują zużycie plastiku o 90% (w porównaniu do konwencjonalnych słoiczków Hyaluron-Filler), a co za tym idzie – zmniejszają emisję CO₂e związaną z opakowaniem aż o 85%.
Więcej o klimatycznych ambicjach Beiersdorf przeczytasz w naszym raporcie rocznym: https://reports.beiersdorf.com/annual-report/2024/combined-management-report/non-financial-statement/environmental-information/e1-climate-change.html
* SBTi (Science Based Targets initiative) to organizacja wspierająca działania klimatyczne w biznesie, umożliwiająca firmom i instytucjom finansowym wyznaczanie celów redukcji emisji zgodnych z aktualną wiedzą naukową w dziedzinie klimatu.
Dowiedz się więcej: Ambitne działania klimatyczne biznesu – Science Based Targets Initiative





